lindabergh

Sol sol sol sol

Kategori: Allmänt

Hej där hemma :)

London för tillfället är underbart! Varmt och soligt, är barbent för andra dagen i rad :)

I skolan denna veckan har vi haft Gin, Tequila och Rom lektioner + provsmakning. Lärt oss att göra olika lager, för allt väger olika beroende på sockerthalt, alkoholhalt osv. Drinkar, freepouring, flairing utomhus i en park i närheten i det fina vädret! Så fullt upp och sjukt kul!!

Vi har också praktiserat bakom baren i onsdags visades Chelsea-ManUtd så det blev en del öl om man säger så, det mest avancerade jag gjorde var Gin&Tonic haha. Men fick massa beröm så det var riktigt roligt :) Hann lära mig kassan också!
I onsdags kväll efter att jag jobbat till 8.30 så var jag ute med några gamla barskoleelever, hade riktigt roligt. Var på Oxygen och Rubyblue. Kom hem runt 4 snåret sådär,så var lite trött i skolan dagen efter ;)
I torsdags på lektionen så drack Robert "Lillen" upp 2 Champagneglas med sprit (som vi hade gjort i olika lager), Tequilashotsen som blev över och drinkarna vi gjorde. Sen så var han rätt full om man säger så, hahahaha. Bilder och filmer på detta finns! På kvällen när jag varit barnvakt (åt den minst sagt alkoholpåverkade Lillen) och gick och la mig tidigt så kom dom hem några timmar senare så var det Skåne som var showen, han mådde "lite" illa sådär så inte mkt sömn den natten heller.

I fredags så tog jag och Robin en långpromenad i det fina vädret innan skolan, längs floden igen. Lillen och Skåne var så bakis att det inte var sant haha. Skadeglädje är den enda sanna glädjen, right? Efter skolan så köpte jag lite nödvändiga saker, tog det lugnt, fixade mig och ställde mig sen bakom baren. Fick göra lite mer avancerade saker och hade jättekul, fick återigen beröm så himla roligt. Blev sent igen eftersom jag jobbade stängning, till halv 2. Idag blir det lugnt 3 nätter med för lite sömn...

Idag har jag, Skåne och Lillen varit på Oxford Street (köpte inget) Marble Arch och solat i Hyde Park. Så lite sightseeing har det hunnits med också, men vi har alla varit i London innan och sett det mesta så tror inte att vi gör så mkt sightseeing denna månaden om jag ska vara ärlig, och då har man fler tillfällen att komma tillbaka;)?



Drinkplugg



Vet att den är sned, men ingen av dem kommer ihåg detta... ;)



Lillen, en bild säger mer än 1000 ord...



Lillen + Skåne @ Marble Arch



Fantastiskt väder i Hyde Park, London Eye i bakgrunden.



Lillen ville vara modell...

Nu ska vi dra och käka på Roxy (vem är förvånad?)

Puss!

Kommentarer

  • cecilia säger:

    hej gumman

    här har varit underbart väder idag lördag,lite blåsigt bara, men på altanen är skönt i lä:) har deklarerat åt oss båda nu, bra va!! åker till värmland tis-tors veckan som kommer, inte så kul, men men..... det måste göras

    ha en skön söndag, är du ledig?

    puss o kram mamma

    2011-04-09 | 19:02:47

Kommentera inlägget här: