lindabergh

Camden

Kategori: Allmänt

Hejhej

Här kommer en snabb update, skrev nyss ett inlägg som försvann. Kul.

I lördags chillade jag på rummet, hängde inte med ut. Var trött och hade ont i magen så jag käkade choklad och kollade på Big Brother istället..

I söndags var grabbarna sega (undrar varför :P) så jag käkade frukost på Starbucks, drack kaffe och pluggade lite drinkar. På eftermiddagen hängde vi i Camden, gick på marknader käkade mat osv. Var riktigt fint och massa kul att se (glömde tyvärr kameran...) på kvällen blev det en lugn middag på Roxy innan vi la oss tidigt.

I måndags tog jag, Robin och Anton en promenad längs floden innan vi hade lektion (vi är där mellan 12-16) vi freepourade/flairade lite, gjorde några drinkar och gick igenom hur man förbereder inför öppning/stängning för vi ska börja praktisera denna veckan :) Jag jobbar eftermiddag onsdag och kväll fredag! Alla har fått lika många timmar fast olika dagar och "skift". På kvällen hände verkligen ingenting, vi chillade, Skåne och Robert var på gymmet (dom har köpt en månads svindyrt gymkort). Man orkar inte hålla igång precis hela tiden så det var skönt att bara vara.

Idag har det varit tråkväder, jag och Robin drack kaffe på Starbucks och förhörde varandra på drinkarna vi gjort och lite så.. I baren så gick vi igenom Bar-Setup (igen, bra med repetiton) lite öl (hälla ordentligt, vilka sorter som är vanligast osv.) samma med vin (rött, vitt, rosé) fast lektionerna om dessa ska vi ha nästa vecka så det var mer vad som fanns liksom. Sen var det lite om gästpsykologi diskutera hur man ska hantera olika situationer. Och lite drinkar såklart ;)


Idag på lektionen:
Jag: Skåne, vad är det i en Kamikaze?
Skåne- Eeeh lime typ *allmänt skratt*
Jag: I en Moscow Mule då?
Skåne: Vodka *asg*
Robert: BRA SKÅÅNE!
Jag: Robert, vad är det i en Long Island Ice Tea då?
Robert: SPRIT!!! *alla bryter ihop av skratt*

Hahahahaah barskolan går framåt...

Puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: